March 26, 2012

Ah papatya!

Geçenlerde bahsettiğim, kendi elleriyle yaptığı "shaking necklace"ı okula götürüp en yakın arkadaşı Ana'ya verdi. Tabii bizde şimşekler, ancak kolyeyi Ana'nın elinde gördüğümüz zaman çaktı. Kolyenin tabanını oluşturan o koca çengelli iğneyi çocuk elinde tutuyordu, onu açıp bir yerine batırması an meselesiydi. Neyse ki fazla kurcalamadan, kaplan gibi atılıp elinden aldık. Biz bunu geri alalım dedi T., ben de şimdi ayıp olur, dolabına koyalım, annesi yanındayken inceler dedim. Neyse, dolabına koyduk ama öğretmeni epey şaşkın bir şekilde bizi izlemekten alıkoyamadı kendisini... Böyle çatlak aileler de var işte n'aparsın örtmen hanım! Neyse ki çuvaldız vermedik ona dua edin. Bizim ülkemizde, başkalarına çuvaldız batırmayı uygun görüyor atalarımız :P


Şaka bir yana, çok meraklı bizimki, arkadaşlarına hediye versin, bir şeyler yapsın, hazırlasın. Öyle ki, bir gün kreşte ısırılınca, bu seferki ısıran çocuğun annesi kart hazırlamış, çocuğun ağzından, işte "çok özür dilerim, seni çok seviyorum, bir daha seni ısırmayacağım," vs. vs diye. Bir de, bir güzel süslemiş kartı, yıldızlar, papatyalar... Hay allahım, göstermez olaydık! Bizimkinin bir hoşuna gitti. Hemen dedi, ben de yarın Nina'yı ısırayım da biz de ona kart götürelim!

Dedim dur yav, ne ısırması, ne kartı. Kart sadece ısırınca mı götürülür, olacak iş mi!!! Kadın kibarlık olsun diye yapmış ama işte gel de bizimkine anlat! Bak dedim, bahar geliyor, çiçekler açacak, ağaçlar yeşillenecek, biz istersen arkadaşlarına bahar kartı yapalım. Hem bahar bayramlarını kutlarız. Hatta onlara papatyalardan kolye bile yaparız diye kaptırdım gittim. Ah, ah! Ağzımdan çıkanı kulağım duyduğunda artık çok geçti. Öyle sevindi ki bu fikre, sorup durdu ne zaman yapacağız diye. Aman neyse ki ısırmanın bahsi geçmedi bir daha. Kartları Newroz'a hazırlarız dedim ama muvaffak olamadım. Papatyalar da hala yok ortalıkta. Ne yapsam, ne etsem, kağıttan mı kessem diye düşünmeye başlamıştım. Böyle de zekiyim işte! Çocukların 2 dakikada kağıt parçalarını etrafa saçması eminim öğretmenlerinin çok hoşuna giderdi! Ama yine de çengelli iğne vermekten iyidir, di mi ;) Sonunda, 'çok şahane' bir fikir geldi aklıma, ip ve boncuk :) Neyse ki T.Su boncukları yaz temalı seçti: mavi ve yunus balıklı. Bu hızla gidersek yaza ancak yetiştireceğiz zaten. Azimliyim, sonunda aktivite annesi olacağım :P Buraya da yazdım ki motivasyon olsun bana... Ah papatya!

8 comments:

Anonymous said...

Oglum kreste n adet adam isirdi; birsuru dokuman okudum, ezildim,buzuldum, ama aklima bir kere bile kart hazirlayip ozur dilemek gelmedi. 15 yil olacak amerikaya geleli, hala bilemiyorum boyle seyleri. Nerelerden ogreniyor bunlari analar babalar?

FADİŞ said...

Ben de ısırıp kart yapayım dediğinde koptum, ya bu çocuklar ne şirin, ne güzel yavrular, çok tatlısın Su. Aktiviteleri arttıracağına eminim, boncuk fikri çok iyi, devam:)

yeliz said...

beni ısırabilirsin yavrusu:))
fotoğraftaki ciddiyet beni benden aldı, nasıl da konsantre olmuşlar.

Gulcin said...

ben de yarin ninayi isirayim da biz de ona kart goturelim :)
hayatta boyle bir tepki verecegi aklima gelmez evren yahu ne zor is cocuk buyutmek :) boncuklar sahane fikir olmus ama kolay gelsin size yardima ihtiyaciniz olursa o isiran cocugun annesini cagir bence. ne de olsa hersey o isirikla baslamis :)
Opuyorum sizi nice guzel baharlara :)

Elif said...

bende bir ısırık alabilir miyim :)

nil said...

Kart yollamasanız da olur, ben de sıradayım:)))

Evren; çok güldüm:))

Feride said...

doğru orantı insanı seni. bu bile nasıl saf nasıl masum olduklarının bir işareti.. Çok güzel fikir keşke benim de aklıma gelseydi bahar bayramı kutlamak.. Ama mutlaka bahsedeceğim bahar bayramından, papatyalar oldugunda da ipe dizip kolye yapmaktan. harika bir fikir

Evren said...

Anonymous kardes,
Hakikaten boyle konularda cok basarililar. Ama dikkat et, sizin kartlar diger cocuklarin isirmasini tesvik etmesin bizimki gibi :)

Fadis,
Sagosin destegin icin! Bu cocuklar felaket valla :)

Yeliz.
Kart garanti :P Evet, bu Montessori teyze konsantrasyon olayini iyi basariyor. Ben de mi gitsem, ne yapsam...

Gulcin,
Zor valla! Bu sinavda hic hazirlikli olmadigin, hic bilmedigin yerlerden cikiyor sorular, kaliyorsun oylece :) Oneri icin de sagol, cagiriyim di mi, onun yuzunden oldu, gelsin acik calissin, yardim etsin :P

Elif,
Tabii buyur, gelen isiriyor, giden isiriyor zaten --ben de dahil :)

Nil,
Aaa kart yollamak icin isiriyoruz zaten, yoksa isirik da yok, sen adresi ver, isirik yolda ;)

Feride,
Sagolasin! Evet, bak simdi aklima geldi, Hidirellez var daha, o da bahar bayrami degil mi ya, dur ben ona yetistirmesini saglayayim :)