January 1, 2011

Diliyorum...

"Kendine ait bir oda" demişti Virgina Woolf, kadınların yazması için gereken boş zaman ve mekanı kastederek... ama sanırım onun evde sürekli konuşan ve şarkı söyleyen bir kızı ve "bu saatte dışarı çıkma!" diyen bir annesi yoktu. Evde sürekli bir sessizlik olsa bile uzaklaşmak iyi geliyor bana. 1-2 saat için olsa bile. Çıkıp yürüyüş yapmak, bir yerde kahve içmek, okumak, yazmak... Ama anlıyorum ki bunun için boş da bir kafa gerekiyormuş. Belli bir saatte eve dönmeniz gerektiğini düşündürtmeyen, siz olmadan da işlerin gayet güzel işlediği bir ev ortamı çok önemliymiş. Bilemiyorum belki Türkiye'de böyle yapamazdım... akşam 7'de Starbucks'a gidip 10'a kadar, hatta annem yokken kafe kapanana kadar oturabilir miydim? Dönünce bu rahatlığımı özleyeceğim sanırım. Ya da farklı organizasyonlar yapmamız gerekecek. Neyse daha 1,5 senemiz var, gidince düşünürüz artık...

Baktım yeniyıl için bir ben eksik kalmışım, hemen dileklerimi yazayım dedim... Hoş, böyle evrene mesaj göndererek olmuyor bu işler ya... Bir de affınıza sığınarak yazıyorum, bu tarz şeyleri okuduğumda hep dalga geçesim geliyor, pardon bize öyle bir mesaj ulaşmadı diye :P Kötüyüm, biliyorum; insanım işte ben de nihayetinde, gölgemden ayrılamıyorum. Neyse ki alternatif şekilde seslenenler de var, onlara diyecek söz bulamıyorum :) Tek diyeceğim, sesimizin duyulması için çok güçlü bir şekilde bağırmak gerektiği. O da ancak herkes birlikte bağırdığında mümkün olacak sanırım. Bilmem başka ne yolları var ya da buraya yazmanın bir yararı var mı...

Neyse dileğim o ki, dünyanın güneşin etrafında atacağı bu tur, yaşam merkezli olur umarım. Gerçi dünyanın ilk turunu gerçekte ne zaman attığı belli değil ya, ben yine de varsayılan 2011. tur için dileklerimi sıralayayım:

Savaşların sona erdiği,
kadınların şiddete maruz kalmadığı,
çocukların istismar edilmediği bir yıl diliyorum...

Sadece insanların yaşamı değil elbette,
eti ve derisi için katledilen tüm hayvanlar,
insanların zevki için kafalarına vurularak öldürülen maymunlar,
canlı canlı kaynar kazana atılanlar,
korkunç işkencelerle 'eğitim' adı altında şov yapmaya zorlanan yunuslar,
ve yine küçücük alanlara hapsedilen, kafeslerde tutulan, bu yüzden bunalıp intihar eden, 'izleme kültürümüz'ün bir başka versiyonundan başka bir şeye hizmet etmeyen hayvanat bahçesinde yaşamak zorunda bırakılan niceleri için de geçmiş yılların acısı geride kalsın ve bu yıl tüm hayvanlar için de yaşam merkezli olsun...

Ve tabii ki bitkiler... genetiğiyle oynanmasın, insanların keyfi ve çıkarı için katledilmesin...

Ve akarsular, ve denizler ve tüm yaşam alanları... Plastiğin hayatımızdan çıktığı, zehirli / kimyasal atıkların denizlere salınmadığı, bunları üreten fabrikaların ortadan kalktığı, tekno-endüstriyel sistemin tamamen çöktüğü :) yaşam merkezli güzel bir yıl olsun...

Daha yazacak milyonlarca şey var ama dilerim bu yıl, canlı cansız tüm dünya, ve uzay ve evren için de yaşamın merkeze alındığı bir yıl olur...

Dilemek serbest nasılsa di mi? Bu da benim 2011'den beklediklerim :P

Herkese yaşam dolu, sağlıklı bir yıl diliyorum...

16 comments:

Ozgur said...

Burda da gidilir Evren'im, Gelin siz geri:) Hem beraber de gidilir, solo da gidilir...

Dileklerine katılıyoruz canı gönülden.

Kendine ait beş dakika... Odada olmak yetmiyor, içerden ses gelirken. Ama önümüzdeki yıldan itibaren o zaman giderek artacakmış gibi bir his var. Kendime sabahları çık dolaş bir saat! diye buyursam da, hadi vaktin var oku! dediğimde bir an bocalasam da... bir yerlerden bir çağrı duyuyorum. call of the wild... zihinsel süreçlere dönüş. neyse dur şimdi yorumu kendime çevirdim, geri döniyim.

gölgeni de severiz biz senin

iyi yıllar:)

Nihan SARI said...

tüm dileklerine katılıyorum Evrenciğim,


hele üretebilmek için yalnız kalmak konusundaki yazdıklarının her kelimesine...

tabi ki boş bir kafaya...

bugünkü yazınla benim de tüm düşüncelerimi dile getirmişsin. kuzumu öperim.

anneyazar said...

Oy dünya kadınım benim:) Amin diyeyim ne diyeyim. Diğer konuya gelince özgür anne +1 diye de ekleyeyim. Üf olmadı sanırım iyi yıllar der kaçarım:P :))

Buse said...

Evrenciğim, bir de evsahipliğini yaptığını altın gününden yolcu ettiği arkadaşlarının ardından balkona çıkıp da "Size enerjimi yolluyorum, puffff!" diye bağıran orta yaşlı ablalarımız var burada (eminim orada da vardır); ben asıl onlarlarla neşeleniyorum.

Bir de hassasiyetimiz sadece hayvanlarla sınırlı kalmamalı diye düşünüyorum. Sanki bitkiler canlı değilmiş gibi düşünülmemeli. Mesela hatunlara götürmek için seri üretim çiçeklerle, fabrikasyon tavukların farkı ne?Şahsen vejeteryanlığı desteklemiyorum. Sadece aşırı tüketimden kaçınıp, vahşete neden olmasak yeter diyor ve gidiyorum. Mutlu yıllar.

blogcuanne.com said...

İsteyenin bir yüzü be Evren. İstemekle başlıyor her şey, değil mi?

Yeni yılda her şey gönlünce olsun, bir.

Yanlış anlamadıysam bir buçuk sene sorna Türkiye'ye dönmeyi planlıyorsun? Öyleyse sevindim, iki. :)

Sevgiler...

Med Cezir said...

Yeni yıl dileklerine katılmış herkes.. Bilmiyorum bazen yılın bu mevsiminde her şey adamın canını acıtıyor.. Diliyoruz ve hiç bir dileğimizin kabul olmayacağını bilerek.. Hangi savaş ,2 ocak bilmem kaçta bitmiş ki.. ve yine de diliyoruz.. Biliyorum:) yılın bu mevsiminde hayal kurmak adamın hoşuna gidiyor.. can acıtıcı..

(çam ağaçları ve konfetilerin uzağında bir yorum oldu üzgünüm..ama bunlardı hissettiklerim..yine de iyi seneler dilerim..)

Açalya said...

Annen orda ne güzel! gerisi boş!

Lou Salome said...

Amaan tanrımm ne diyeceğimi bilemiyorum çok utandımm :D Ama o evrenin hangi evren olduğu hakkında hepimiz hem fikiriz değil mi? Bunların hepsi komiklikler şakalar falan :D:D
Bir daha bir şey yazdığımda özellikle başlığa özen göstermem gerek :P

Evren said...

Özgür'üm,
Gidilir di mi :) Hem beraber de gidilir, di mi :) Zaman daha da artacak, di mi :) İçime su serptin valla, ne diyeyim, sağolasın! Gölgemin de kabul edildiğini görmek ise, aaah, esas buna diyecek şey bulamıyorum; büyüksün! :))

Anneyazar'ım,
Canım, olur, sen ne dersen olur, merak etme :))

Buse,
Evet ya, bir de bu enerji yollama olayı vardı, hahaha :) Bitkiler konusunda da haklısın! Aslında canlı cansız tüm dünya için dileğim. Barajlarla içine ettikleri akarsular, denizler, tüm yaşam alanları, dediğin gibi aşırı tüketim ve vahşet :(
Neyse, dileğim, dileğin olsun :))

Blogcuanne,
Doğru diyorsun, isteyenin bir yüzü :)) Ve evet dönmeyi planlıyoruz, yetti gari :P Dönmeden sana danışacaklarım var, bu tatilde görüşme fırsatımız olur umarım. Sevgiler...

B612'Den.
Hoşgelmişsin! Haklısın, öyle oturduğun yerden dilemekle, bir yerlere mesaj göndermekle olmuyor malesef. Harekete geçmek gerek...

Açalya,
Sağolasın! Annem burada ya, herhalde ondan bana hiçbir şey olmaz edasıyla yazıyorum :P

Lou Salome,
Aşkolsun, ne utanacaksın! 'Harbici' bir şekilde yazmışsın, benim çok hoşuma gitti valla :) Sen istediğin gibi yaz, hayat aykırı seslerle daha farklı, daha güzel oluyor :))

Selen said...

Ne guzel dilekler, hepsine katiliyorum. Butun annelere, duzenli olarak bunyeye zerk edilecek, kendilerine ait zaman dilimleri diliyorum ben de :)

FADİŞ said...

Bunlar çok güzel dilekler, dilerim hepsi olur:)

Gulcin said...

Cok guzel dilekler Evren eline saglik! Umarim hepsi gercek olur. Evrenden diledik diye mi olur ugruna emek verdik diye mi bilmem ama umarim gercek olur :) Ya da diyeyim ki bizim bu dilekler gercek olsun diye cabalayack gucumuzun oldugu bir yil olur.

Bir de yazinin basi... Herseyi herkesi cok ama cok ozluyorum ama buradaki rahati, kendinle kalabilme halini de cok sevdigimi hissediyorum. Benim de aklima geliyor ara sira donunce ne olacak ayni rahati yasayabilecek miyim diye. Belki daha da iyisi olacak da yasamadan bilemezdim bu hal de guzelmis :) Bizim evde olmayan kuzunun da etkisi ama sanirim bu. Gerci sizinki gibi sen sakrak olacaksa deger be Evrencim :)

Ailece yeni yiliniz kutlu olsun! YavruSunun gulusuyle mutluluguyla suslenen bir yiliniz olsun!
Sevgiler

Eylem Atılgan said...

Evrencim, tüm dileklerin kabul olsun inşallah ve biz de o dünyada torunlarımızın torunlarını görene kadar yaşayalım :D

ycurl said...

Evren dileklerine katilmakla beraber realist yanimla ama diyerek devam etmek istiyorum bu yoruma :) Dilemek dedigin gibi serbest ama pratik uygulama yonu pek kolay degil hos sen de yazmissin zaten.
Merak etme dondugunuzde oyle bir ortam yaratirsiniz. Saglikli guzel yillar...

SiTare said...

dileklerine ben de yürekten katılıyorum.aklımıza gelmeyen ne güzel konuları ele almışsın.keşke tüm dileklerin gerçek olsa keşkee.iyi seneler hepimizeee:)

Evren said...

Herkese guzel dilekleri ve sozleri icin cok tesekkurler! Sevgilerimle...