December 11, 2011

"Geri Dönüşüm" Muhteşem Olacak

"...Bir gün içerisinde ne kadar çok çöp oluşturduğumuzu fark ettiniz mi? Sabah içtiğimiz sütün kutusundan, akşam yediğimiz portakalın kabuğuna kadar her şey çöp kovasına giriyor ve şehir çöplüğünde birikiyor. Kendi çöpümüzü örnek alarak, Türkiye'nin ve Dünya'nın çöpünün ne kadar büyük bir kirliliğe neden olduğunu tahmin edebiliriz. İşte bu kirliliği en aza indirmenin bir yolu geri dönüşümdür. Kirliliği azaltmak dışında, geri dönüşümün daha başka iyi yönleri de var. Örneğin geri dönüşüm sayesinde bir ürün elde etmek için daha az doğal kaynak harcanır. Ayrıca geri dönüşüm için gereken enerji, yeni üretimdekine göre daha azdır. Böylece daha fazla elektrik santraline de ihtiyaç duymayız..."

Yazı, Burcu Parmak adlı genç bir yazar tarafından yazılmış, Çevreciyiz sitesinin Çocuk ve Çevre bölümünde yayınlanmış. Devamını buradan okuyabilirsiniz.

Geçen haftalarda Selen yazmıştı bir de: Var mı orjinal fikirler?
Sonra Evren yazmıştı: Kayın hanım, palamut bey ve kanatlı danslar topluluğu
Sonra yine Evren yazmıştı: Hindiba üretime geçiyor! Sen de var mısın?
Berceste cevap vermiş bugün: Suffolk Puff - Yo Yo Patchwork - Parmakları Çalıştırmak - Geri Dönüşüm
Yasemin yazmış dün: küçük adımlar :: küçük yaşta alınan kararlar dünyayı değiştirebilir 
Her Telden FadişMutlu Eller ve Nazan'ın Hobi Atölyesi zaten hep yazıyor, geri dönüşüm harikalarını. Blogları süper yaratıcı çalışmalarla dolu :) (Bu arada başka unuttuğum varsa lütfen yorumlara yazın, yazıya ekleyeyim link olarak)

Ben de gururla sunuyorum: Pek muhteşem geri dönüşümlerim :-)

Basamak

Eve gelen bir kolinin kutusu boşaltılır, içerisine yıllardır biriktirdiğiniz pek *kıymetli* makaleleriniz konulur. Sonra yavrunun doğum gününde gelen hediyelerden birinin paketi ile kaplanır. Kariyeriniz yavrunuzun ayakları altında çiğnenirken, 50 dolar vermekten kurtuldum diye sevinerek kendinizi avutabilirsiniz (ama sakın kazanma ihtimaliniz olan 50 bin doları düşünmeyin :P) Bir de uyarı: gün geçtikçe içindeki makaleler arada sizi rahatsız edebilir, hiç oralı olmadan yanından geçip gidin, görmezden gelin. İleride, yavrunuz büyüyüp size sataştığında, "senin için kariyerimi ayaklar altına aldım" diye trip yapmak için kullanabilirsiniz. 


Kalemlik



Ayakkabı kutusunun kapak kısmı kesilerek kutunun içerisine dikey olarak yerleştirilir ve bir bölmeye boya kalemleri diğerine makaslar veya tercihe göre kalem açacağı gibi şeyler konabilir. Bu pratik çözümün yanında bir de çocuğa çizerek istediği herşeye sahip olabileceği gösterilir. Bkz.: konuyla ilgili ilk resim. Christmas tree (noel ağacı) diye başınızın etini yiyen çocuğa al sana ağaç deyip çizilir. Sonra ağacı süslemesi için, boya kalemi, sticker vs. sağlanır. Artık o ağacı istediği gibi süsler ya da bizim şekilde olduğu gibi tembellik edip her şeyi anneye yaptırır, sonra anne o kadar uğraştı, gücenmesin gariban ben de bir şey yapayım bari diyerek lutfen iki tane süs eklenir. Ama yine de sevinirsiniz, hem kendiniz bir şeyler yaptığınız için hem de "geri dönüşüm" muhteşem olduğu için :)
İyi dönüşümler!

19 comments:

Selen said...

Bu yaz taşınırken, içinde üniversite ders notlarımızın bulunduğu koliyi perde asmak için basamak olarak kullanmış biri olarak ilk dönüşüme pek güldüm. Kalemlik ise süper olmuş Evren, çocukların yaratıcılığını destekleyen her türlü fikrin arkasındayım. Sevgiler.. :)

FADİŞ said...

Destekliyorum, devam, arkası da gelsin lütfen. Yavru Su halinden memnun görünüyor, makaleler Yavru Su'yu taşıma işlevi de yapmış daha ne olsun boyu uzayıp ta lavaboya yetiştiğinde tekrar kütüphaneye geri dönerler:)

Deli Anne said...

harika! Ama ben yazının ehemmiyetini kaybediyorum zira bayıldığım YavruSu'nun uyanık, cin yüzünü görüyorum:)

Eylem Atılgan said...

Harikasın Evren'cim. Yazıların beni her seferinde gelecek için heyecanlandırıyor, Duru ile beraber birşeyler yaratmak için ilham veriyor. Yavrusu çooook büyümüş, ve yüzüne senden bir ifade oturmuş ;)

Gulcin said...

Evren alemsin :)
senin icin kariyerimi ayaklar altina aldim de sen bence de hadi canim derse de bu postu gosterirsin :) Bu yilbasi agaciyla ikna oldu mu cadi Su gercekten :)

senem said...

Çok tatlısınız, çok. Şu fotoğrafı görünce Yavrusu nasıl burnumda tüttü, anlatamam!

Geridönüşümle hazırlanmış basamağınız çok yaratıcı, her akademik aileye lazım :) Hatta makaleler birkitikçe basamaklar birbirine eklenip uzun bir merdiven bile hazırlanabilir!!

Bu arada iyi fikir verdin, ben de bizim evdeki geridönüşümle hazırlanmış alet edevatın fotoğrafını çekip bloga koyayım. Geri dönüşüm yapacağız diye evin her tarafından atık malzeler taşıyor. Malum Türkiye'de istesen de geridönüşüm yapmak öyle kolay değil, nereye koyacağını bilemiyorsun. Mesela bizim apartmanın girişine belediyenin koyduğu kağıt geridönüşüm kutusu birinci katta oturan apartman sakinlerince artık nasıl oluyorsa kötü koktuğu bahanesiyle kaldırtıldı, hem de aynı senaryo defalarca tekrarlandı :(

Semi`nin Mutlu Elleri said...

Çok şık bir basamağınız olmuş:)

Senem`e katılıyorum. Türkiye`de bu işler gerçekten çok zor. Belediyeler artık bir şeyler yapmaya çalışıyorlar. Ama insanlarda hala bu bilinç yok. Pazarlarda bez torba dağıtıyor belediye. Ben daha kimseyi markette bez torba kullanırken görmedim. Poşet kullanımı en gıcık olduğum konu benim de. Ve ben kıl müşteriyim alışveriş merkezlerine de bez torbayla giderim:))

Ufak tefek dönüşüm çalışmaları bloğumda da var:
http://mutlueller.blogspot.com/2011/06/pastellerin-kalpli-sonu.html

http://mutlueller.blogspot.com/2010/09/cok-pet-bir-donusum-oldu.html

tomurcuk said...

Ağaç gerçekten yaşken eğiliyor demek ki :)) Bu basamak fikrini çok sevdim. Karbon kopya gibi evlerdeki ik.ea basamaklarından gına gelmişti. Makaleler için de süper çözüm. Göz görmeyince gönül avunabilir.

bekar anne said...

evren "senin için kariyerimi ayaklar altına aldım" lafına bayıldım :)
fikirler güzel, marakaslar için tahta tepsi de çok hoş :)

Evren said...

Yorumlara ilerleyen saatlerde tek tek cevap vereceğim. Şimdi hemen yazayım istedim, eşeklik ettim, nasıl unuttum, kusura bakmayın! Fadiş ve Mutlu Eller, sizin blogların linklerini de hemen yazıya ekliyorum. Geri dönüşümü harikasısınız sizler! Bu arada başka unuttuğum varsa lütfen yazın, yazıya linklerini ekleyeyim.

nil said...

"senin için kariyerimi ayaklar altına aldım" koptum :) Yavrusu, içimi aydınlatıyorsun, Evren her zamanki gibi süpersin:)

Berceste said...

Bir ayda iki etkinliğe yetişemem ama Ocak ayını da geri dönüşüm ayı ilan edelim mi? Yeni yıla yeni fikirlerle girelim. Ne dersin?

Bu ay parmaklarımı çalıştırıp zekamı geliştirmem lazım :P

Basamağınıza basan ayakları yer ve de öperim :)

Basamağın tek dezavantajı taşınması olsa gerek. Bir arkadaşım kolilerin içerisine kışlık kıyafetleri koyup üzerine en şık örtülerini örterek kamufle ediyordu ve de salonda sehpa niyetine kullanılıyorlardı ;-)

ycurl said...

Evren, ablami unutmussun cok guzel geri donusum projeleri yapti: http://umutluhobi.blogspot.com/search/label/Geri%20D%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm%20Projesi
Hatta abartip koltuk takimini yeniledi :) Ben onun kadar becerikli degilim ama :))

Evren said...

Selen,
Evet, o notlar çok işe yarıyor di mi :P Teşekkürler sana da, ufkumuzu açıyorsun :)

Fadiş,
Teşekkürler! Sizin yaptıklarınızın yanında bunlar pek zayıf ama takip ediyorum, arkanızdayım :)

Deli Anne,
:)) O senin "uyanık, cin yüzün" :))

Eylem,
Ciddi mi? Bak sevindim şimdi :)) Sen deyince ben de gördüm :P Ve evet, sizden de bekliyoruz :)

Gülçin,
Evet evet bu postu gözüne sokacağım büyüdüğünde :P İkna olur gibi oldu, dur bakalım, bir daha isterse kuru dalları toplayıp bir şeyler yaparız artık. Ağaçlar çöpe gitmesin de...

Senem,
Çok teşekkürler! Merdiven fikrine çok güldüm :-) Ve evet, sen de mutlaka koy, ilham oluyor. Kağıt kutusunun akibetine çok üzüldüm. İnanamıyorum böyle bir bahane ile kaldırıldığına!

Semi'nin Mutlu Elleri,
Çok teşekkürler! Sizin yaptığınız sanatsal dönüşümlerin yanında bunlar pek bir zayıf ama izinizdeyiz, takip ediyoruz :) Linkler için çok teşekkürler!

Tomurcuk,
:)) Evet, göz görmeyince gönül iyi oluyor. Üstelik atmaya kıyamadığım makaleler de bir işe yarıyor. Belki büyüdüğünde açıp okumak ister, daha çok işe yarar, kimbilir ;)

Nil,
Çok teşekkürler! Siz de bizim günümüzü aydınlatıyorsunuz :)

Berceste,
Süper fikir! Ocak ayında yapalım kesin! Parmaklar önemli doğru söylüyorsun. Basamak evet taşınamıyor. Ama bunu ben avantaj olarak görüyorum. Yaptığım zaman, yani geçen yıl, henüz tırmanma işinde çok becerikli değildi, öyle çekip abuk sabuk yerlere tırmanamaması için iyi oldu. Şimdi gerçi uzmanlaştı, sandalye çekip her yere tırmanıyor.

ycurl,
Ekledim ablanın linkini. Koltuk takımı inanılmaz olmuş!!! Bu arada sakın sen benim linki gönderme ablana, bir taraflarıyla güler kadın :P Sen de az değilsin bence, atkımı ve tokalarımı çok seviyorum, tekrar teşekkürler!

yeliz said...

bence de muhteşem olmuş. evet yav hem cebinde paran kalır hem de çöpe atacağına değerlenir:) manevi tatmin de cabası, öperim

hindiba said...

bu da benim kalemligimdi bir zamanlar:) http://basitbiryasam.blogspot.com/2008/07/geri-dnm-fikirleri-kalemlik.html

Semi`nin Mutlu Elleri said...

Tekrar merhaba, verdiğim likleri yazıya aktardığınız için çok teşekkürler.

yagizlahayat said...

Bende Enstitüde biriken fazla tezleri ne yapacağımı düşünüyordum. Başkalarının kariyerlerini mi sersem oğlumun ayakları altına acaba :-)
Geri dönüşüm konusunda çok duyarsız bir belediyemiz var maalesef. Biriken cam kavanozları çöpe atmak zorunda kalmak ağırıma gidiyor benimde.

Nar cicegi said...

Bayildim ya.. Kariyerimi Senin icin ayaklar altina aldim....hahahaaaaaa;))))) oldukca espirili bir yaklasim. Kiymetli makaleler.,!!! Ben de mi böyle birsey yapip psikolojik olarak kendimi rahatlatsam...
Benim cin fikirlerim ...http://yunyumaksandigi.blogspot.com/search/label/recycling

Ve http://yunyumaksandigi.blogspot.com/2011/10/eskiden-yeni-yap-sayfasina-yeni.html

Sayfalarimda bulabilirsin;)))
Sizi takibe aldim...bakalim ne cin fikirler cikacak meydana..