December 30, 2011

Tek dileğim BARIŞ!

Hiç düşünmüyordum yeni yıla özel bir yazı yazmayı. İnanmıyorum çünkü bu yeni yıl safsatalarına. Madem iyi bir şeyler olması bekleniyor, bir şeylerin değişmesi isteniyor, bunu yeni yıldan beklemek, ertelemek niye? Her daim istenmeli, uğraşılmalı uğrunda, çaba gösterilmeli diye düşünüyorum. Aksi bana samimiyetsiz geliyor.

Buraya pek fazla kötü şeyler yazmak istemiyorum. Umutsuzluğa boğulduğumda yazmamayı tercih ediyorum. Çünkü umut dolu insanları, bir şeyler için uğraşan insanları demoralize etmeye hakkım olmadığını düşünüyorum. Onun yerine açıp akıntıya karşı kürek çeken insanların yazdıklarını okuyup cesaretimi toplamaya çalışıyorum. Ama bu sefer dayanamadım, yazıyorum. Gerçekten çok üzüldüm, çok üzgünüm...

Hergün reader'ı açıp haberleri okuyorum ve dünyanın çeşitli yerlerinde yaşanan savaşlar beni çok üzüyor. Yargısız infazlar, intihar saldırıları, tecavüzler, cinayetler, bombolama eylemleri, ekonomik kriz, depremler, sel felaketleri, baskılar, tutuklamalar, en fenası da bunlara karşı yaşanan akıl tutulmaları...

Evet, son olarak 35 gencin insansız savaş uçakları tarafından öldürülmesi!!! İnsan-sız!!! Sızım sızım sızlatıyor kalbimi. İçimde bir YETEEEEEEEEEEEEEEEER hissi uyandırıyor. Bu insanlar sivil ya da değil, masum ya da değil, önemli olan bu insanların kim olduğu değil. İnsanlar öldürülüyor! İç sızlatan yöntemlerle katlediliyor! Savaş tırmandırılıyor, şiddet meşru kılınıyor! Nereye gitti bizim konuşma becerimiz? Konuşarak anlaşan canlı türüne insan denmiyor muydu? Böyle öğretmişlerdi bize ilkokuldayken. İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar koklaşa koklaşa... Şimdi kokuşmuş bu insan bozuntuları, gerçekte var olmayan, hayali sınırlar için, kanla çizilmiş sınırlar için kirli savaşlarını meşru kılmaya çalışıyor! Ben kabul etmiyorum. Bunu kabul edemiyorum. Hiçbir savaş meşru değildir, hiçbir şiddet meşru değildir. Bu kan hepimizin kanıdır.

Nasıl olacak bilmiyorum ama diliyorum, barış diliyorum, yalnızca barış, hepimiz için barış, herkes için barış, hemen şimdi BARIŞ!

7 comments:

Deli Anne said...

Gözlerim doldu, boğazım düğümlendi gene.. tıkandım.. iyi ki konuşmuyoruz da yazıyoruz.. yoksa konuşamazdım.. BARIŞ! ben de diliyorum..

firarperest said...

Bu sabah duydum bu olayı.
Bu yıl, ne kadar çok “sözün bittiği yer” duygusu yaşadım/yaşadık…

banushka said...

her kelimene katılıyorum. heryere, herkese, içimize ve dışımıza barış diliyorum. huzur diliyorum.

SalihaBetül'ün Annesi said...

nasıl doğru yazmışsın.. bu vahşeti ben de kabul etmiyorum etmeyeceğim. Acı ve şiddet yalnızca nefret oluşturur.. var olanı da güçlendirir.. malesef..

Sittirella said...

Haberi çok geç gördüm, boğazıma yumruk gibi oturdu :/
Kelimeler anlamsız bunun üzerine.
Hepimizin dileği:
Hemen şimdi BARIŞ.

Okay said...

Yazinizin altina ben de imzami atiyorum.

Limonlu Turta said...

Vicdan, yalnızca vicdan! İhtiyacımız olan tek şey bu. Sonrasında barış da gelir, huzur da, mutluluk da...